Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012


Εθισμένοι στον Διαδίκτυο οι έφηβοι

ανησυχητική είναι η συσχέτιση με τη χρήση ναρκωτικών ουσιών
  Στερητικά συμπτώματα όταν δεν «σερφάρει» στο Ιντερνετ εμφανίζει ο 1 στους 25 εφήβους, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη. Ο εκνευρισμός, όταν είναι εκτός του Διαδικτύου και η ακαταμάχητη επιθυμία για συνεχή χρήση του, οδηγεί πολλούς νέους στην απόφαση να ζητήσουν βοήθεια για να απεξαρτηθούν ή να καταφέρουν να μειώσουν το χρόνο της παραμονής τους σ’ αυτό.

 Στην έρευνα μετείχαν μαθητές από δέκα διαφορετικά γυμνάσια στο Κονέκτικατ, οι οποίοι απάντησαν σε περισσότερες από 150 ερωτήσεις που αφορούσαν την υγεία, την ριψοκίνδυνη συμπεριφορά και την παρορμητικότητα, αλλά και σε ερωτήσεις για το ποια είναι η συχνότητα με την οποία χρησιμοποιούν το Ίντερνετ. Πολλοί ήταν αυτοί που απάντησαν ότι είχαν χάσει μαθήματα ή κάποια άλλη κοινωνική εκδήλωση επειδή σερφάριζαν στο Ίντερνετ και ότι η οικογένειά τους ανησυχούσε γι’αυτούς, επειδή περνούν πολύ ώρα μπροστά στον υπολογιστή.

Από τις απαντήσεις προέκυψε ότι από τους 3.560 μαθητές, το 4% έκανε προβληματική χρήση του Ίντερνετ, ενώ όπως αποδείχθηκε πολλοί από αυτούς ήταν ασιάτες ή ισπανόφωνοι, παρότι η πλειοψηφία των μαθητών ήταν λευκοί. Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που αναδείχθηκε από την έρευνα ήταν ότι τα αγόρια που πάσχουν από εθισμό στο διαδίκτυο είναι περισσότερα από τα κορίτσια.

Στις παρενέργειες της κακής χρήσης του Ιντερνετ περιλαμβάνονται: η κατάθλιψη, η επιθετικότητα, αλλά και η χρήση ναρκωτικών ουσιών, συμπεριφορές που καταγράφονται στο 4% των μαθητών του Γυμνασίου στις ΗΠΑ, όπως αποτύπωσε η μελέτη που έγινε σε δείγμα 3.500 μαθητών στην πολιτεία του Κονέκτικατ και δημοσιεύθηκε στην ιατρική επιθεώρηση Journal of Clinical Psychology.

Οι μαθητές που εμφάνιζαν προβληματική συμπεριφορά στη χρήση του Διαδικτύου, σύμφωνα με την έρευνα, ήταν και πιο επιρρεπείς στην κατάθλιψη, αλλά και εμπλέκονταν συχνότερα σε καυγάδες. Επισης, τα αγόρια σε αυτή την κατηγορία σε μεγαλύτερο ποσοστό από τα κορίτσια, φαίνεται ότι εμφάνιζαν την τάση να καπνίζουν ή να κάνουν ακόμη και χρήση ναρκωτικών ουσιών. Ωστόσο, με βάση τους βαθμούς τους στο σχολείο, δεν είχαν χειρότερες επιδόσεις, γεγονός το οποίο δεν μπορεί να ερμηνευθεί προς το παρόν από τους ειδικούς. Οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Yale εξήγησαν ότι δεν μπορούν να αποδείξουν τη σχέση «αιτίας – αποτελέσματος» ως προς τη χρήση του Διαδικτύου, την κατάθλιψη και τη χρήση ναρκωτικών.
O επικεφαλής της έρευνας, Τίμοθυ Λιου δήλωσε: "Η κατάχρηση του Διαδικτύου μπορεί να συνδέεται με την κατάθλιψη, τη χρήση ουσιών και την επιθετική συμπεριφορά. Οι μαθητές του Γυμνασίου, ωστόσο, ενδέχεται να κάνουν μεγαλύτερη χρήση του Ίντερνετ και να είναι λιγότερο ενήμεροι για τα προβλήματα που αυτή προκαλεί".
Ενας άλλος επιστήμονας από την ομάδα των ερευνητών, ο καθηγητής Ελάϊας Αμπουζάουντε, δήλωσε :
«Συχνά εμφανίζεται το ερώτημα του τύπου η κότα έκανε το αβγό ή το αβγό την κότα; Δηλαδή, οι έφηβοι είναι διαρκώς στο Διαδίκτυο επειδή έχουν κατάθλιψη ή έχουν κατάθλιψη επειδή περνούν ατέλειωτες ώρες στο Ίντερνετ; Δυστυχώς δεν είμαστε ακόμη σε θέση να απαντήσουμε στο ερώτημα αυτό»

Παρ’όλα αυτά από τα ευρήματα της έρευνας φαίνεται ότι η προβληματική χρήση του Ίντερνετ έχει κοινά χαρακτηριστικά με τις διαταραχές από την κατάχρηση ναρκωτικών και αλκοόλ, με την ψυχαναγκαστική-καταναγκαστική διαταραχή και με τις διαταραχές του ελέγχου παρόρμησης.
«Φαίνεται ότι υπάρχουν κοινά μονοπάτια στον εγκέφαλο για τις συμπεριφορές εθισμού, εκ των οποίων ο παθολογικός τζόγος είναι ένα παράδειγμα», λέει ο ψυχίατρος από το Παν/μιο του Ορεγκον Τζέραλντ Μπλοκ και συμπληρώνει : «Θα έλεγα ότι υπάρχουν επαρκή στοιχεία που υποδηλώνουν ότι η παθολογική χρήση του υπολογιστή είναι ένα ακόμη παράδειγμα εθισμού. Όταν χρησιμοποιείς τον υπολογιστή 30 ώρες την εβδομάδα, γίνεται ΄δοχείο απόθεσης συναισθήματος», είπε, προσθέτοντας ότι «η προβληματική χρήση του Ίντερνετ θα επιβεβαιωθεί σε λίγο καιρό, ως ξεχωριστή διαταραχή».

2 σχόλια:

  1. Μπορείτε να αναγνωρίσετε αν ένας συμμαθητής σας παρουσιάζει συμπτώματα εθισμού στο διαδίκτυο;
    Πώς μπορείτε να τον βοηθήσετε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στο τμήμα μας,πιστεύω πως δεν υπάρχει κάποιο παιδί το οποίο πάσχει από αυτό το πρόβλημα.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή